Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) heeft de nieuwe huisstijl van de Vlaamse overheid voorgesteld. Vorige maand lanceerde Vlaanderen al een nieuwe huisstijl voor de internationale communicatie en nu wordt ook de interactie met de eigen bevolking aangepakt. Onze regio profileert zich voortaan met de slogan "Verbeelding werkt" en met een halve leeuwenkop als logo.
Op dit moment heeft de Vlaamse overheid meer dan honderd verschillende logo's en stijlen. De huisstijl die vandaag werd voorgesteld moet meer eenheid brengen tussen de verschillende diensten.
"Het logo is rechttoe rechtaan, maar zoals iedereen kan zien is er ook letterlijk een hoek af", licht minister-president Peeters toe. "Dat symboliseert Vlaanderen als regio. Ons volk staat bekend als vastberaden, als duurzaam ingesteld, maar ook als koppig. Die waarden worden vertaald in de nieuwe stijl."
Een opvallend onderdeel van de campagne zijn de twee nieuwe lettertypes die speciaal voor Vlaanderen werden ontworpen, "Flanders Art Sans" en "Flanders Art Serif". Volgens ontwerper Jo De Baerdemaeker gaat het om unieke letters, die nergens anders worden gebruikt en onmiddellijk herkenbaar zijn.